Nyheder

Sådan skaber du en online webshop

single image

Ved at have sin egen Webshop løsning online, har du mulighed for at styre dine kunder og potentielle kunder i den retning, som du selv ønsker. Du har derved fuld kontrol over deres oplevelser med din webshop. Men med så meget frihed ved ejere af online webshops muligvis ikke, hvor man skal begynde med at konventere kunder til deres butik. Derfor har vi samlet en guide, som kan hjælpe dig på vej.

1. Et godt design 

Det betyder ikke noget, om du så har det bedst mulige produkt indenfor dit felt og den bedste kundeservice udover det – hvis din webshop har et elendigt design, er din online forretnings tilstedeværelse dømt. Ifølge en undersøgelse, betragter 93% af køberne det visuelle udseende som den vigtigste faktor, når de foretager et køb online. For at skabe en rentabel webshop kan du enten betale dig ud af det og ansætte en webdesigner til at klare hele processen eller selv lære at kode en hjemmeside. Alternativt kan du bare få en færdiglavet skabelon og tilpasse den til lige præcis dine behov. 

2. Husk at fortælle om os

Hvis en besøgende går til din Om os side, betyder det, at de allerede er interesserede i dig og giver dig en chance for at bevise for ham eller hende, at dit produkt er det bedste på markedet. Hvad du skal gøre er tydeligt at fremhæve, hvad du er, hvad du gør, og vigtigst af alt, hvad du tilbyder til dine kunder. Her er alt form for pral og præstationer tilladt.  Sørg dog for, at du ikke spilder denne mulighed, da det kan føre til at få en potentiel kunde. Dine kontaktoplysninger skal være klare og lette at finde på din om side og i det hele taget på hele dit websted. Sørg for at nævne din e-mail, telefonnummer, adresse samt profiler på de forskellige sociale platforme. 

3. Tilbyd en god service

Dine kunder har brug for at vide, at de kan få hjælp og rådgivning, når de foretager et køb hosd dig, hvis det måtte blive nødvendigt. At garantere fejlfinding efter købet og rådgivning inden købet kan konvertere potentielle købere til loyale, tilbagevendende kunder i din forretning. Den mest omfattende, men samtidigt mest nyttige form for servicefunktion på en webshop, er en live chat-funktion, der virker døgnet rundt. Dette værktøj kan øge din konvertering med 10% eller mere. Hvis du ikke har ressourcerne til at tilbyde support døgnet rundt, skal du stadig levere en form for service til at hjælpe dine kunder. 

You may like